piątek, 24 stycznia 2014

Opaska cylinder

W ramach karnawału chcę jeszcze pokazać jak wykonać opaskę z cylindrem. Jeżeli ktoś nie chce za bardzo szaleć na imprezie karnawałowej zakładając maskę, to fajną alternatywą jest opaska. A po karnawale może przydać się również do innych imprez, tj. wieczór panieński;) Do dzieła, potrzebne nam będą:
  • opaska,
  • pistolet na klej oraz klej,
  • nożyczki,
  • krochmal (np. Ługa),
  • pędzelek,
  • ręczniki papierowe,
  • czarna farba,
  • piórka,
  • tasiemka,
  • papier ścierny (małoziarnisty),
  • tektura oraz rolka po papierze toaletowym.
Zaczynamy od przycięcia na taką wysokość rolki po papierze toaletowym aby nasz cylinder był proporcjonalny, czyli nie za wysoki nie za niski. U mnie wysokość cylindra wynosi 5 cm.

  
Następnie wycinamy z tekturki takie kształty jak na zdjęciu poniżej.


Dwa krótsze przeciwległe boki prostokąta z zaokrąglonymi rogami lekko wywijamy do środka, tak jak na zdjęciu poniżej.


No i teraz możemy posklejać wszystkie części razem tworząc cylinder.



Kolejnym krokiem jest oklejenie cylindra papierem ręcznikowym za pomocą krochmalu. Rwiemy na mniejsze kawałki papier ręcznikowy i za pomocą pędzelka i krochmalu przyklejamy. Odkładamy do wysuszenia. 


Po wyschnięciu musimy delikatnie wyrównać powierzchnię cylindra za pomocą papieru ściernego. Następnie malujemy całość na czarno.



Kolejnym krokiem po wyschnięciu farby jest przyozdobienie naszego cylindra. Przyklejamy tasiemkę, ja dodałam jeszcze piórka i kamyk.



Cylinder gotowy. Teraz tylko przyklejamy go do opaski, ja dodałam jeszcze woalkę.





Nasza opaska prezentuje się tak.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz