wtorek, 10 grudnia 2013

Bożonarodzeniowy stroik

Jak spędziliście Mikołajki? Dużo słodyczy dostaliście? Ja dostałam tyle słodyczy że chyba zostanie mi jeszcze na święta, na pewno ktoś chce żebym przytyła;)

Aby poczuć świąteczną atmosferę wybrałam się z rodzinką na Jarmark Bożonarodzeniowy, który odbywał się na Zamku Książąt Pomorskich. Można było tam między innymi zobaczyć reniferki oraz szopkę w której był lekko podtuczony ale słodki osiołek i baranki, wiele atrakcji dla dzieci no i stoiska z różnymi ozdobami. 



Wiadomo co, po reniferach i osiołku najbardziej mi się spodobało, oczywiście że stoiska z rękodziełami. Przy większości stoisk normalnie się rozpływałam. A na dłużej przystanęłam przy świątecznych stroiczkach aby się trochę poprzyglądać i porobić kilka zdjęć. Najbardziej zainspirował mnie zielonkawy stroiczek ze świeczką, który widać na trochę nie wyraźnym zdjęciu poniżej. 


No i stwierdziłam że trzeba takowy spróbować w domu zrobić. U mnie będzie inna kolorystyka w czerwieni i złocie, więc zabierajmy się do pracy.

Do wykonania doniczki potrzebne nam będą:

  • tektura
  • linijka
  • ołówek
  • nożyczki
  • pistolet na klej wraz z klejem
  • papierową taśmę klejącą
  • papier ręcznikowy lub chusteczki higieniczne
  • krochmal (np. Ługa)
  • pędzelek
  • papier ścierny
  • farba ( ja używam farby w sprayu)
  • lakier bezbarwny np. do drewna

Jeśli jednak macie doniczkę, przechodzimy od razu do tworzenia stroiczka, potrzebne nam będą do tego:
  • gąbka florystyczna
  • pistolet na klej wraz z klejem
  • bombki różnej wielkości
  • oraz inne ozdóbki

Doniczkę wykonałam oczywiście z tektury:) idealnie nadaje się do tego pudełko po pizzy. Wycinamy cztery trapezy o wysokości 8 cm, krótsza podstawa- 4 cm i dłuższa- 5 cm. Następnie przyklejamy je do siebie tak jak na rysunku. Mamy już cztery ściany naszej doniczki i potrzebujemy dna. Przykładamy do tektury sklejoną formę i odrysowujemy taką wielkość jaka będzie nam potrzebna do wykonania dna doniczki. Wycinamy i przyklejamy.

 
Teraz bierzemy papierową taśmę klejącą i oklejamy boki doniczki tak jak na zdjęciu. Następnie rwiemy na mniejsze kawałki ręczniki papierowe i za pomocą pędzelka i krochmalu obklejamy całą doniczkę. Zostawiamy do wyschnięcia. Następnie za pomocą papieru ściernego delikatnie ścieramy grudki i zabieramy się do malowania. Ja użyłam czerwonej farby w speayu. Jak farba wyschnie malujemy jeszcze lakierem aby nasza doniczka była dość twarda.

 
Aby doniczka nie była zbyt lekka wypełniłam ją kamykami do połowy wysokości. Kolejnym krokiem jest przycięcie gąbki florystycznej i przyklejenie jej do doniczki. Aby stroiczek nie był zbyt płaski przyklejamy mniejszy kawałek gąbki na sam środek, tak jak na zdjęciu.


No i zaczynamy dekorować. Ja, jak widać na zdjęciach, dodałam po bokach patyczki, tak żeby było trochę inaczej. Miałam w zanadrzu kilka sztuk sztucznej zieleniny więc obkleiłam nią boki. 


Teraz zaczynamy dodawać bombki. Oczywiście wszystkie elementy przyklejam gorącym klejem. Zaczęłam dekorować stroik od największych, brokatowych bombek- 3 szt, poprzyklejałam je w rządku. Resztę bombeczek przyklejałam tam gdzie mi pasowało. Jak widziałam że gdzieś jest większa luka to doklejałam jakąś złotą gałązkę lub mniejsze koraliki. 


Na koniec aby wydłużyć stroik i zachować proporcje dodałam białe gałązki. Można też do tego użyć długiej świeczki, tak jak widziałam na jarmarkowych stroikach.

 No i mi się udało, może stroik nie wyszedł jak te, które widziałam ale i tak myślę że jest śliczny a napewno idealny na święta.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz