poniedziałek, 16 grudnia 2013

Renifer

Zawsze mnie bawiły wszystkie te świąteczne nakrycia głowy- mikołajowe czapki, opaski z rogami renifera itp. W tym roku stwierdziłam że muszę "przyprawić sobie rogi" i zrobię własną reniferową opaskę. Potrzebne nam będą:
  • opaska (2zł)
  • filc brązowy (4zł)
  • pistolet na klej i klej
  • drucik
  • nożyczki 
  • ołówek 
  • kartka
  • wstążka
Zaczynamy od narysowaniu na kartce wzoru naszego poroża. Ja zrobiłam standardowe, jak widać na zdjęciu poniżej.


 Następnie nasz wzór odrysowujemy na filcu za pomocą ołówka.


 Kolejnym etapem jest wycięcie naszego wzoru. Będą nam potrzebne 4 takie części. Następnie będzie nam potrzebny drucik dzięki któremu nasze rogi nie będą opadać;) Drucik kształtujemy i delikatnie przyklejamy do wcześniej wyciętego z filcu wzoru tak jak na zdjęciu poniżej.


Następnie na drucik i filcowy wzór naklejamy drugi wycięty wzór, czyli drucik powinien znajdować się pomiędzy dwoma wzorami a wyglądać powinno to tak jak na zdjęciu poniżej.


Tak samo robimy z pozostałymi dwoma wzorami. Gdy już wykonamy lewy i prawy róg musimy wiedzieć w jakiej odległości powinniśmy je przyczepić do opaski. W tym celu zakładamy opaskę i przykładamy rogi. W miejscu w którym wyglądają najlepiej zaznaczamy ołówkiem na opasce. Następnie przyczepiamy rogi do opaski. Jak widać na następnym zdjęciu pozostawiony drucik obwijamy wokół opaski. Za pomocą gorącego kleju dodatkowo przyklejamy drucik oraz filc do opaski.


I nasze reniferowe rogi już gotowe.


Dodałam jeszcze jedynie wstążeczki i już można nosić poroże.


Żepkowi nie za bardzo się podobały, Odisiowi tym bardziej. W końcu rogi jak to rogi nikt nie lubi jak się mu je przyprawia :P


Ale do pośmiania się są  idealne. Myślę że w te święta będą u mnie hitem:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz