poniedziałek, 2 grudnia 2013

Kopertówka w kilka minut

Patrząc na witryny sklepowe oraz w kalendarz widzimy że już niedługo święta. No tak niedługo święta ale większość znajomych pyta się mnie co planuję na sylwestra. Czy może gdzieś wyjeżdżam, albo może bawię się w jakimś lokalu, czy może w domu z rodziną. Racja już powinnam podjąć decyzje gdzie i z kim chcę spędzić sylwester. Jednak kolejną ważną sprawą jest to, w co się ubiorę w sylwestrową noc. Przepatrując szafę stwierdziłam, że jest kilka potencjalnych kiecek. Buty w sumie też są. Jedyne czego mi brakuje to torebki. Potrzebna mi będzie kopertówka, a nie wiedząc ile wydam jeszcze na świąteczne prezenty, nie chcę poświęcać na jej kupno większej kwoty. Narodził się więc pomysł, że tą kopertówkę zrobię sama. Wybrałam się do ciuch budy po materiał i znalazłam tam granatową, przypominającą skórę węża kurteczkę. Zapłaciłam za nią ok 6zł i po jej zakupie ogłosiłam bankructwo;) Resztę rzeczy, która będzie mi potrzebna na wykonanie kopertówki mam w domu, czyli:
  • pistolet na klej
  • klej
  • tektura
  • szeroka taśma klejąca
  • nożyczki, linijka, ołówek 
 Zaczynamy od przemyślenia jakich wymiarów ma być nasza kopertówka. Wyliczyłam że dla mnie wystarczy 25cm na szerokość i 13cm wysokość. Na kartonie rysujemy dwa prostokąty o takich właśnie wymiarach. Musimy również zastanowić się, jak będzie wyglądać przód naszej kopertówki. Ja wybrałam kształt spłaszczonego pięciokąta ale może być to półokrąg, trójkąt itp. Bierzemy nożyczki i wycinamy. Kolejnym krokiem jest dokładne oklejenie szeroką taśmą wyciętych kawałków. Następnie tą samą taśmą sklejamy kawałki w jedną całość. Między łączonymi elementami musimy zachować odstęp, u mnie wyniosła 3cm.  


Mamy już podstawę naszej kopertówki. Teraz bierzemy nasz materiał, rozkładamy na równej powierzchni i kładziemy na niej nasz szablon. Wycinamy materiał według szablonu z zapasem około 3cm. Po wycięciu oddzielamy podszewkę od materiału, ale nie wyrzucamy bo będzie nam potrzebna do wewnętrznej strony naszej torebki. Kładziemy szablon na lewej stronie materiału tak aby znajdował się na samym jej środku. Następnie na krawędź naszego szablonu nakładamy klej za pomocą pistoletu i przyklejamy materiał. Najlepiej przyklejać etapami, ponieważ klej dość szybko wystyga, no i oczywiście pamiętajmy, że klej jest bardzo gorący i można się łatwo poparzyć. W ten sposób oklejamy cały szablon , tak jak na zdjęciu poniżej. Trudne? Będzie jeszcze ciężej, ale co to dla nas. 


Teraz zabieramy się za boki kopertówki. Z pozostałego materiału wycinamy dwa trapezy, o podstawie około 14 cm. Przykładamy do bocznej strony naszej kopertówki. Następnie tak jak poprzednio za pomocą kleju przyklejamy do szablonu, najpierw jeden bok a potem drugi. Już prawie koniec ufff... Teraz z pozostawionej wcześniej podszewki, wykańczamy naszą kopertówkę. Podszewkę również przyklejamy za pomocą kleju. 
 

No i prawie wszystko, teraz pozostały same przyjemne rzeczy - dekoracje. Możemy użyć do tego kryształków lub ćwieków. W pasmanterii można dostać różnorodne ozdoby lub zapięcia. Od waszej wyobraźni zależy, jak będzie wyglądać wasza kopertówka.


Wykonanie takiej kopertówki może nie jest proste, ale można trochę zaoszczędzić kasy i co najważniejsze, można stworzyć własną, unikatową torebkę. Jeśli mamy odpowiednio wcześniej kreacje na  jakąś okazję, wystarczy dobrać materiał i w maksymalnie 2 godzinki mamy torebkę, która będzie pasować do całej naszej stylizacji. Sylwester jeszcze daleko ale kopertówkę mogę już wykorzystać;)
To co, gotowe na wielkie wyjście?

1 komentarz: