sobota, 8 marca 2014

Tekturowe kwiatki na dzień kobiet

W dniu naszego święta chciałabym życzyć wszystkim kobietkom wszystkiego dobrego, spełnienia marzeń, wygranej w totka oraz idealnego faceta hehe:) 
W ten dzień chciałabym pokazać jak zrobić kwiatka, który nie zwiędnie po kilku dniach i nie potrzebuje wody. 


Praca nad tym kwiatkiem jest wieloetapowa więc wymaga czasu. Do wykonania potrzebne nam będą:
  • tektura,
  • biała farba (ja używam emulsji do ścian Dulux),
  • farby akrylowe w różnych kolorach,
  • lakier,
  • klej,
  • gips, cement lub kamyki,
  • zielony sizal,
  • sznurek.
Zaczynamy od wycięcia z tektury części naszego przyszłego kwiatka. Ogólnie powinniśmy mieć 6 elementów: 3 płatki, 1 pręcik połączony z łodygą i 2 listki. Kształty i wymiary takie jak na zdjęciu poniżęj. 


Następnie delikatnie kształtujemy każdy z elementów, również tak jak na zdjęciu poniżęj.


 Najdłuższy z elementów będzie pręcikiem oraz łodygą naszego kwiatka. Zwijamy go w rulon i sklejamy. Na jednym z końców powstałej "rurki" robimy trzy nacięcia nożyczkami i rozkładamy.


Do naszej łodygi przyklejamy po kolei płatki a na końcu dwa listki.


Naszego kwiatka malujemy teraz białą farbą ja do tego użyłam białej emulsji. Zostawiamy do wyschnięcia. Tą czynność wykonujemy minimum dwa razy. 
Następnie przygotowujemy pojemnik w którym nasz kwiatek będzie "rosnąć". Może to być mała doniczka z kamyczkami lub ozdobnym piaskiem. Ja kwiatek zatopiłam w gipsie.


Następnie malujemy naszego kwiatka (po wyschnięciu farby) i lakierujemy.


Ozdabiamy doniczkę sznurkiem oraz sizalem i kwiatek gotowy.



To nie to samo co prawdziwe kwiaty ale na pewno dłużej postoją :)
Jeżeli chodzi o dobór kolorów to zasugerowałam się pięknymi krokusikami, które zakwitły już w ogrodzie.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz